Suplimentele nutritive de la A la Z

Suplimente-alimentare-1Exista o multime de extracte naturale, care promit o viata si o sanatate mai buna. Va prezentam in continuare, suplimentele nutritive care ne fac viata mai usoara.

  • Vitamina A – foarte buna pentru cresterea imunitatii. Se poate identifica in surse naturale precum morcovii, cartofii, mere, mango.
  • Acetil L-Carinitin – este un aminoacid si este considerat a fi salvatorul neuronilor, pentru ca creste masa musculara si ajuta creierul in activitatea sa. Se obtine pe cale sintetica.
  • Acidul alfa-lipoic – este un antioxidant care joaca un rol protector impotriva radiatiilor. O doza de acid alfa-lipoic ajuta la revenirea la normal a nivelului de antioxidanti.
  • Boron – este un sprijin pentru creier, pentru ca mareste capacitatea de memorie si o revigoreaza. Se poate identifica in surse naturale precum nucile sau majoritatea fructelor uscate.
  • Vitamina C – cunoscuta si sub numele de Acid ascorbic, ajuta la lupta impotriva stressului. Se spune ca Vitamina C poate ajuta la scurtarea sforaiturilor intr-o zi si la stagnarea secretiei de hormone ai stresului. Se poate identifica in surse naturale precum citrice, rosii, ardei iute.
  • Calciul – ajuta la formarea oaselor si la intarirea acestora. Totodata, este eficient in pierderea in greutate in cazul curelor de slabire. Conform studiilor, un alt efect este acela ca ajuta la reducerea riscului producerii cancerului de colon. Se poate identifica in surse naturale precum produse lactate, oua, broccoli, varza.
  • Chondroitin – ajuta durerile de spate si de genunchi. Unele studii au aratat ca in combinatie cu glucozaminele, poate reduce artita cu pana la 35%. Se obtine pe cale sintetica.
  • Cromul – este singurul metal care ajuta la prevenirea diabetului.
  • Coenzima Q10 – ajuta la ‘intinerirea’ organismului. Studiile pe animale au aratat ca administrarea coenzimei Q10 au prezentat o rezistenta mai mare la aparitia tumorilor. Deci, consecinte si la oameni? Inca nu s-a demonstrat.
  • Acidul linoleic – este un acid care lupta impotriva grasimilor din organism. Se poate identifica in surse naturale precum carnea de vita si de miel, sau produse lactate.
  • Creatinina – ajuta la marirea masei musculare. Consumul zilnic de creatinina poate duce la o crestere a masei musculare de 8% pana la 13%.
  • Vitamina D – este o substanta care are un rol foarte important in intarirea oaselor. Deficienta de Vitamina D poate duce la boli cardiace, cancer de colon sau de prostata. Se poate identifica in surse naturale precum lapte si produse lactate, peste.
  • Vitamina E – este importanta in organism, mai ales cand este asociata cu seleniul. Studiile au aratat ca Vitamina E poate reduce riscul aparitiei cancerului de prostata cu pana la 53% si scade durata vindecarii la aproape jumatate. Se poate identifica in surse naturale precum uleiuri vegetale, legume cu frunze.
  • Echinacea – este eficienta in reducerea simptomelor de raceala. Se gaseste sub forma de capsule in magazinele naturiste.
  • Fierul – studiile medicale au aratat ca exista o legatura puternica intre posibilitatea producerii unui infarct si nevelul ridicat de fier din sange. Se poate identifica in surse naturale precum galbenus de ou, ceereale, fructe cu coaja lemnoasa.
  • Acidul folic – ajuta la mentinerea circulatiei sangvine; de aceea este si recomandat femeilor insarcinate. Se poate identifica in surse naturale precum spanacul, broccoli.
  • Ginko Biloba – ajuta la pastrarea memoriei, sau la procesele analitice precum gandirea analitica si amintirea.
  • Ginsengul – ajuta la cresterea libidoului.
  • Glucozamina – ajuta la articulatiile distruse de osteoartrita. Consumul de glucoxzamina a fost legat de scaderea durerilor articulatiilor.
  • Vitamina K – este o vitamina antihemoragica, care se depoziteaza in ficat si determina sinteza proteinelor necesare pentru coagularea sangelui. Contribuie la formarea aparatului osos. Cantitatile mari de Vitamina K poate duce la anemie. Se poate identifica in surse naturale precum broccoli, varza, spanac, ficat, rosii, morcovi, mazare.
  • L-carnitina – ajuta la accelerarea metabolismului, prin topirea grasimilor, oxidarea lipidelor la nivel celular, mareste performantele fizice si rezistenta la efort si reduce nivelul colesterolului. Este de preferat sa se consume inaintea unui efort fizic sau antrenament sportiv.
  • Melatonina – contribuie la calitatea somnului.
  • Niacina – asigura buna functionare a sistemului nervos. Ajuta ca organismul sa primeasca necesarul de energie din alimente. Este esentiala pentru producerea hormonilor (estrogen, progesteron, testosteron si insulina). Se poate identifica in surse naturale precum peste, cereale integrale.
  • Oxidul nitric – ajuta la mentinerea vaselor de sange tonifiate, mai tinere si mai flexibile. Articula circulatia sangelui, contribuind la o mai buna functionare a inimii si a creierului.
  • Omega-3 – asigura protectia aparatului cardiovascular. Reduce riscul depresiilor, creste atentia. Este ajutator in diabet sau boli inflamatorii.
  • Potasiul – ajuta la scaderea tnsiunii. Se poate identifica in surse naturale precum ca rsiile, cartofi, seminte de floarea-soarelui, boabe de cereal, fructe proaspete, banana, ceai.
  • Riboflavin – cunoscuta sub numele de Vitamina B2, ajuta la absorbtia oxigenului si la producerea de globule rosii. Administrata in doze mari, poate atenua migrenele puternice. Lipsa vitaminei B2 din organism poate duce la anemie, imbolnavirea retinei. Se poate identifica in surse naturale precum produse lactate, branza, legume verde, oua, ciuperci, carne de vita, oaie sau pasare, fructe lemnoase, coacaze.
  • Seleniul – are efect antioxidant, incetineste imbatranirea pielii. Contribuie la mentinerea sistemului vascular, regenerarea muschiului cardiac. Se poate identifica in surse naturale precum cereal integrale.
  • Tiamina – cunoscuta si sub numele de Vitamina B1, este esentiala in producerea energiei in organism. Transforma glucoza din sange in energie. Ajuta la buna digestie. Se poate identifica in surse naturale precum carnea de vita, porc, paste.
  • Urzica – este tamaduitoarea glandelor. Radacinile ei sunt bune in reglarea hormonala a barbatilor, si regenereaza firul de par. Frunzele sunt bune antihemoragice si antiinflamatoare. Poate vindeca alergii, anemii, hipertensiunea, bolile de rinichi.
  • Extractul de valeriana – ajuta la inlaturarea insomniilor, la tratarea anxietatilor.
  • Xantofil – este cunoscut si sub numele de lutein, imbunatateste simptomele associate degenerarii musculare. Se poate identifica in surse naturale precum spanac, broccoli, oua de prepelita.
  • Zincul – intervine in numeroase reactii enzimatice, este important pentru mentinerea echilibrului sangelui. Este necesar in sinteza AND-ului si are un rol important in dezvoltarea tuturor organelor de reproducere. Se poate identifica in surse naturale precum nuci, fasole, alimente de origine marina, oua.

{ 0 comentarii… Fi primul care isi spune parerea }

Spune-ti parerea

Articol anterior:

Urmatorul articol: